zamówienie na:

Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław

zamawiający: PWiK Jarosław Sp. z o.o.
tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
nr sprawy:
wartość: do 5 150 000 EURO
termin składania ofert: 16 lutego 2009  10:00
wynik postępowania: L.dz.DTe/ 694 /2009 Jarosław, dnia 25 luty 2009r ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY Dotyczy: Postępowania o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław”. Na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U.Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) Przedsiębiorstwo Wodociągów Kanalizacji w Jarosławiu Sp. z o.o., ul. Tarnowskiego 28, 37-500 Jarosław informuje, że w wyniku postępowania o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wybór Wykonawcy inwestycji pn. „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław” ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 19.01.2009r pod nr 20401-2009, na tablicy ogłoszeń PWiK Jarosław Sp. z o.o oraz na stronie internetowej www.pwik-jaroslaw.pl: 1. Jako najkorzystniejszą ofertę wybrano ofertę Nr 4 złożoną przez INŻYNIERIA RZESZÓW Sp. z o.o., 35-082 Rzeszów, ul. Podkarpacka 59 A, w której zaoferowano cenę 7598160,-zł brutto. Wybrana oferta okazała się ofertą najkorzystniejszą w świetle przyjętych dla przedmiotowego postępowania kryteriów tj. uzyskała najniższą cenę. W postępowaniu o udzielenie zamówienia na realizację inwestycji jw. oferty złożyli następujący Wykonawcy: Oferta Nr 1 – H2Optim Sp. z o.o., ul. Boranta 17, 61-608 Poznań Oferta Nr 2 – Firma Gutkowski Gutkowski Jan, ul. 17 Stycznia 92, 64-100 Leszno Oferta Nr 3 – INTROL S.A., ul. Kościuszki 112, 40-519 Katowice Oferta Nr 4 – INŻYNIERIA Rzeszów Sp. z o.o., ul. Podkarpacka 59 a, 35-082 Rzeszów Oferta Nr 5 – Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „GEO”, ul. Złota Góra 19 a, 37-550 Radymno Oferta Nr 6 – SEEN Technologie Sp. z o.o., ul. Siennicka 29, 04-394 Warszawa Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert : Oferta Nr 1; Liczba punktów w kryterium: cena oferty - 438,15; Punkty razem – 438,15; Oferta Nr 4; Liczba punktów w kryterium: cena oferty - 500; Punkty razem – 500; Oferta Nr 5; Liczba punktów w kryterium: cena oferty - 403,20; Punkty razem – 403,20; Oferta Nr 6; Liczba punktów w kryterium: cena oferty - 482,90; Punkty razem – 482,90; W przedmiotowym postępowaniu ustalone było jedno kryterium oceny ofert – cena oferty- waga kryterium 100 %.  




Zdjęcie
Jarosław: Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław
Numer ogłoszenia: 20401 - 2009; data zamieszczenia: 19.01.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Jarosławiu Sp. z o.o. , ul. Tarnowskiego 28, 37-500 Jarosław, woj. podkarpackie, tel. 016 6216266, faks 016 6212917. Adres strony internetowej zamawiającego: www.pwik-jaroslaw.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: A. Opis przedmiotu zamówienia : Przedmiot zamówienia polega na wykonaniu robót budowlano montażowych w pełnym zakresie związanych z przystosowaniem istniejącego budynku filtrów piaskowych pod względem budowlanym, technologicznym, instalacyjnym oraz zasilania energetycznego do zabudowy urządzeń filtracji membranowej wody wraz z montażem kompletnych modułów z wszelkim wyposażeniem umożliwiającym pracę instalacji. System mikrofiltracji membranowej będzie włączony w istniejący ciąg technologiczny ZUW dla m. Jarosławia. Cały zakres robót budowlano-montażowych oraz montaż instalacji filtrów membranowych będzie wykonywany w czynnym obiekcie filtrów piaskowych. W związku z powyższym wykonanie przedmiotu zamówienia należy realizować w sposób zapewniający ciągłość dostaw wody dla Miasta Jarosławia. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia przedstawia się następująco: 1. Roboty budowlane polegające na: - przygotowaniu podłoża i fundamentów pod posadowienie pomp, - wzmocnieniu konstrukcji stropu budynków filtrów piaskowych na poziomie + 5,40, - wyprofilowaniu i wykończeniu posadzki w pomieszczeniu filtrów pospiesznych i pomieszczeniu pomp, - likwidacji stalowych bram w pomieszczeniu filtrów na poziomie + 5,40 i osadzenie w ich miejsce drzwi stalowych ocieplanych, - wykonaniu nowej ściany kanału co kolidującej z fundamentem pod pompy, - wykonaniu otworów technologicznych w stropach i ścianach dla przeprowadzenia rurociągów, - wykonaniu, na czas montażu urządzeń, w ścianie budynku tymczasowego otworu montażowego na poziomie + 5,40, - zabezpieczeniu antykorozyjnym konstrukcji stalowej, Szczegółowy zakres robót budowlanych oraz technologia wykonawstwa, wytyczne wykonania i warunki realizacji oraz warunki odbioru zawarte są w dokumentacji projektowej pn. Projekt wykonawczy uzdatniania i higienizacji wody w technologii membranowej w Zakładzie Uzdatniania Wody PWiK Jarosław Sp. z o.o. Remont instalacji filtrów pospiesznych w ZUW PWiK w Jarosławiu zlokalizowanego w m. Munina dz. Nr 397, gm. Jarosław - branża budowlana i przedmiarze robót budowlanych, Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych wykonania i odbioru robót, Wytycznych dla wykonawcy dotyczących organizacji robót w celu zapewnienia nieprzerwanej pracy ZUW w trakcie wykonania systemu filtracji membranowej, stanowiącej załącznik do SIWZ, 2. Roboty technologiczne i instalacyjne polegające na: - dostawie i ustawieniu instalacji membranowej, - dostawie i ustawieniu szafy zasilającej i sterowniczej, - wykonaniu orurowania instalacji, - montażu pomp wody czystej wraz z armaturą i automatyką, - montażu armatury odcinającej na rurociągu wody surowej ( po koagulacji ) i wody czystej, - doprowadzeniu wody zasilającej do membran i odprowadzenie wody uzdatnionej, - odprowadzeniu ścieków technologicznych, - montażu zasilania szafy i urządzeń, - montażu sterowania i automatyki instalacji filtracji membranowej, - wykonaniu pionów grzewczych na poziom + 5,40, - montażu grzejników, - wykonaniu doprowadzenia wody i montażu oczomyjki. Szczegółowy zakres robót związanych z wykonaniem technologii instalacji filtracji membranowej i robót instalacyjnych, technologia wykonawstwa, wytyczne wykonania i warunki realizacji oraz warunki odbioru zawarte są w dokumentacji projektowej pn. Projekt wykonawczy uzdatniania i higienizacji wody w technologii membranowej w Zakładzie Uzdatniania Wody PWiK Jarosław Sp. z o.o. Remont instalacji filtrów pospiesznych w ZUW PWiK w Jarosławiu zlokalizowanego w m. Munina dz. Nr 397, gm. Jarosław - branża technologiczna i instalacyjna i przedmiarach robót technologicznych i instalacyjnych, Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych wykonania i odbioru robót, Wytycznych dla wykonawcy dotyczących organizacji robót w celu zapewnienia nieprzerwanej pracy ZUW w trakcie wykonania systemu filtracji membranowej, stanowiącej załącznik do SIWZ, 3. Roboty elektryczne polegające na: - wykonaniu dwóch linii kablowych z istniejącej w budynku filtrów piaskowych rozdzielni RF do szafy sterowniczo zasilającej RFM, która stanowi wyposażenie instalacji filtrów, - wykonaniu instalacji siły, sterowania i AKPiA pomp wody surowej na poziomie + 0,0, - wykonaniu połączenia instalacji filtrów membranowych z istniejącym w obiekcie systemem sterowania i wizualizacji Szczegółowy zakres robót związanych z wykonaniem robót elektrycznych, technologia wykonawstwa, wytyczne wykonania i warunki realizacji oraz warunki odbioru zawarte są w dokumentacji projektowej pn. Projekt wykonawczy uzdatniania i higienizacji wody w technologii membranowej w Zakładzie Uzdatniania Wody PWiK Jarosław Sp. z o.o. Remont instalacji filtrów pospiesznych w ZUW PWiK w Jarosławiu zlokalizowanego w m. Munina dz. Nr 397, gm. Jarosław - branża elektryczna i przedmiarze robót elektrycznych, Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych wykonania i odbioru robót, Wytycznych dla wykonawcy dotyczących organizacji robót w celu zapewnienia nieprzerwanej pracy ZUW w trakcie wykonania systemu filtracji membranowej, stanowiącej załącznik do SIWZ. 4. Przeprowadzenie rozruchu instalacji filtrów membranowych wraz z ustawieniem zakładanych w dokumentacji parametrów pracy instalacji filtrów membranowych i przeprowadzenie szkolenia załogi przewidzianej do obsługi wykonanej instalacji wskazanej przez Zamawiającego. 5. Opracowanie dokumentacji techniczno - ruchowej, instrukcji eksploatacji wykonanej instalacji oraz instrukcji BHP. Dokumentację projektową pn. Projekt budowlany i projekt wykonawczy uzdatniania i higienizacji wody w technologii membranowej w Zakładzie Uzdatniania Wody PWiK Jarosław Sp. z o.o. Remont instalacji filtrów pospiesznych w ZUW PWiK w Jarosławiu zlokalizowanego w m. Munina dz. Nr 397, gm. Jarosław, przedmiary robót, Szczegółowe Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru robót, Wytyczne dla wykonawcy dotyczące organizacji robót w celu zapewnienia nieprzerwanej pracy ZUW w trakcie wykonania systemu filtracji membranowej opracował EKOSYSTEM Sp. z o.o., 33-100 Tarnów, ul. Tuchowska 25 A. Dokumentacja została zatwierdzona przez Starostę Jarosławskiego Decyzją pozwolenia na budowę Nr 326/2007 znak: AB.II-7351-437/07 z dnia 29-06-2007r. Przedmiotowa dokumentacja dostępna jest w siedzibie Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Jarosławiu Sp. z o.o., ul. Tarnowskiego 28, 37-500 Jarosław - Dział Techniczny oraz na stronie internetowej Przedsiębiorstwa www.pwik-jaroslaw.pl Z uwagi na fakt, że Zamawiający na etapie opracowania dokumentacji dokonał wyboru systemu uzdatniania i higienizacji wody, w trybie przetargu nieograniczonego, wybierając wariant optymalny dla jakości wody poddawanej uzdatnieniu i higienizacji, kosztów eksploatacji i niezawodnego działania - przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z opracowaną i zatwierdzoną dokumentacją techniczną a dostarczona przez Wykonawcę, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia instalacja filtrów membranowych musi być zgodna z wymogami opisanymi w dokumentacji projektowej. W związku z faktem, że w rozwiązaniach projektowych założono montaż instalacji filtrów membranowych w istniejącym budynku filtrów piaskowych( ściśle określone gabaryty pomieszczeń) z jego przystosowaniem pod względem budowlanym ( wzmocnienie konstrukcyjne stropu w istniejącym budynku przy ściśle założonym obciążeniu, wykonanie otworów montażowych dla potrzeb wprowadzenia modułów filtrów membranowych), technologicznym, instalacyjnym oraz zasilania energetycznego, Zamawiający wymaga aby Wykonawca do oferty dołączył opis techniczny wraz z danymi technicznymi lub DTR przewidzianych do montażu filtrów membranowych, pomp oraz armatury a także wskazał producenta urządzeń i armatury. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest udokumentować, że przewidziana przez niego do montażu instalacja filtrów membranowych jest już zamontowana w układach uzdatniania wody w wodociągach służących do zbiorowego zaopatrzenia ludności w wodę pitną oraz, że producent filtrów membranowych zapewni co najmniej 15 letni okres produkcji modułów membranowych po okresie gwarancji i rękojmi określonym w umowie - zał. Nr III SIWZ- wzór umowy a w przypadku wycofania z produkcji modułów membranowych dostarczonych w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia, producent zagwarantuje, że nowe moduły będą mogły być zainstalowane w dostarczonym urządzeniu a parametry ruchowe i jakościowe będą takie same lub lepsze od pierwotnie dostarczonych.. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w części VII opracowania. B. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia : 1. W związku z faktem, że roboty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia będą prowadzone w czynnym obiekcie filtrów piaskowych, przed przystąpieniem do w/w robót Wykonawca winien z Zamawiającym ustalić termin, czas trwania, kolejność prac oraz osoby odpowiedzialne za prowadzenie tych prac. W/w ustalenia winny być dokonane na piśmie. 2. Podczas prowadzenia robót budowlanych i montażowych związanych z wykonywaniem instalacji filtrów membranowych należy wszelkie urządzenia elektryczne czy sterownicze zabezpieczyć przed wpływem skutków wykonania tych prac ( zapylenie czy uszkodzenie mechaniczne ). 3. Wszelkie prace związane z przyłączeniem instalacji filtrów membranowych do istniejącego układu technologicznego w istniejącym budynku filtrów piaskowych należy prowadzić w uzgodnieniu i pod nadzorem Zamawiającego. 4. Wszelkie prace związane z przyłączeniem instalacji filtrów membranowych do istniejącego układu energetycznego w istniejącym budynku filtrów piaskowych należy prowadzić w uzgodnieniu i pod nadzorem Zamawiającego. 5. Podczas realizacji przedmiotu zamówienia należy zapewnić ponadto: - zabezpieczenie i oznakowanie terenu robót, - zabezpieczenie dojazdów i dojść dla pieszych w rejonie prowadzenia robót, - zorganizowanie i utrzymanie zaplecza budowy, 6. Roboty należy wykonać siłami własnymi lub w systemie generalnego wykonawstwa zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, w sposób określony w przepisach, w tym techniczno-budowlanych oraz zasadami wiedzy technicznej. Zamawiający dopuszcza możliwość zlecenia podwykonawcom części zakresu rzeczowego zamówienia. Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, zobowiązany jest wskazać w ofercie zakres tych prac. 7. Przedmiot zamówienia będzie realizowany przy dofinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 4 Ochrona środowiska i zapobieganie zagrożeniom, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013, w związku z czym Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji inwestycji zgodnie z zapisami Umowy o dofinansowanie projektu Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław wraz z modernizacją sieci wodociągowej nr UDA-RPPK.04.01.00-18-001/08/00 z dnia 29 grudnia 2008r zawartej pomiędzy Województwem Podkarpackim w imieniu którego działa Zarząd Województwa Podkarpackiego - Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 a Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w Jarosławiu Sp. z o.o. oraz kwartalnego zapotrzebowania na środki finansowe stanowiącego załącznik przytoczonej umowy. 8. Przed podpisaniem umowy na realizację przedmiotu zamówienia, wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do uaktualnienia harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji przedmiotu zamówienia spójnego z kwartalnym zapotrzebowaniem na środki finansowe stanowiącym załącznik przytoczonej w punkcie 7 umowy, który Zamawiający doręczy Wykonawcy. II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.20.00.00-9, 45.25.00.00-4, 45.25.20.00-8, 45.25.21.20-5, 45.25.21.26-7. II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 100 000,- PLN
III.2) WARUNKI UDZIAŁU Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy pzp oraz niniejszej specyfikacji, tj.: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia tj.; a) wykonawca w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia zrealizował w ramach wykonywanych przez siebie budów jedną inwestycję o zakresie: - budowa lub rozbudowa lub modernizacja ujęcia wody z pompownią wody surowej lub pompowni wody uzdatnionej lub węzła koagulacji lub węzła filtracji lub kompletną stację uzdatniania wody, o wydajności minimum 100 m3/d, lub - budowa lub rozbudowa lub modernizacja oczyszczalni ścieków o przepustowości minimum 2000 m3/d, lub - budowa lub rozbudowa lub modernizacja elektrociepłowni lub ciepłowni lub instalacji technologicznej w rafineriach lub zakładach przemysłu chemicznego lub zakładach przemysłu spożywczego lub instalacji w innych zakładach przemysłowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to z tego okresu. Należyte wykonanie zamówień musi być potwierdzone: referencjami inwestorów lub protokołami końcowego odbioru itp. a) wykonawca musi mieć do dyspozycji osoby posiadające przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy i kierownika robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej i instalacji elektrycznych, należące do Izby Inżynierów Budownictwa: - Kierownik budowy - co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego popartego posiadaniem uprawnień budowlanych w zakresie instalacji wod.- kan. i aktualną przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. - Kierownik robót budowlanych - co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego popartego posiadaniem uprawnień budowlanych branży konstrukcyjno- budowlanej i aktualną przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. - Kierownik robót elektrycznych i AKPiA - co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego popartego posiadaniem uprawnień budowlanych energetycznych i aktualną przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. UWAGA: Ilość lat doświadczenia należy liczyć od daty wystawienia uprawnień budowlanych dla tego typu robót. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj.: a) posiadają środki obrotowe lub zdolność kredytową pozwalającą na realizację zamówienia w wysokości co najmniej 50 % wartości ceny ofertowej, b) wykonawca osiągnął w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych-a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, przychody netto (bez podatku VAT) ze sprzedaży minimum 5 000 000,-PLN, c) wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 1 000 000,- PLN. 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania.Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy dla potwierdzenia spełnienia wymaganych warunków, zgodnie z Rozp. Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006r. (Dz U Nr 87 poz. 605) złożą następujące dokumenty i wypełnione formularze: 1) oświadczenie o treści zgodnej z art. 22 ust. 1 ustawy pzp - zgodnie z załącznikiem Nr 1 do SIWZ; 2) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 4) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy p.z.p., tj. potwierdzające odpowiednio, że w przypadku wykonawcy będącego: a. osobą fizyczną - tej osoby fizycznej; b. spółka jawna - wspólników; c. spółką partnerską - partnerów lub członków zarządu; d. spółką komandytową - komplementariuszy; e. spółką komandytowo-akcyjną - komplementariuszy; f. osobą prawną - urzędujących członków organu zarządzającego, nie skazano prawomocnie za przestępstwa opisane w w/w przypisie, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy pzp., tj. potwierdzająca, że wobec podmiotu zbiorowego sąd nie orzekł zakazu ubiegania się o zamówienie, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie;- zgodnie z załącznikiem Nr 3 do SIWZ 7) informacje na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie- zgodnie z załącznikiem Nr 4 do SIWZ; 8) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia ( przebieg kariery zawodowej ) i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nich czynności;- zgodnie z załącznikiem Nr 5 do SIWZ. Jeżeli w zał. Nr 5 do SIWZ, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował - należy dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia; 9) dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 10) oświadczenie Wykonawcy o powierzeniu wykonania części zamówienia podwykonawcom - zgodnie z załącznikiem Nr 6 do SIWZ, 11) sprawozdanie finansowe, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu, a w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty oraz zobowiązania i należności - za ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres; 12) informacje banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - zgodnie z załącznikiem Nr 7 do SIWZ, 13) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 1 000 000,-PLN. 14) Potwierdzenie wniesienia wadium. 15) Opis techniczny wraz z danymi technicznymi lub DTR przewidzianych do montażu w ramach przedmiotowego zamówienia filtrów membranowych, pomp oraz armatury, a także wskazanie producenta urządzeń i armatury. 16) Oświadczenie - zgodne z załącznikiem Nr 8 do SIWZ. 17) Oświadczenie producenta filtrów membranowych o treści zgodnej z punktem 2 zał. Nr 8 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków, dokumenty wymienione w punktach 1, 2, 3, 4, 5, 7, 11, 12, 13 winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę, natomiast dokumenty wymienione w punktach 6, 8, 9, 10, 14, 15, 16, 17 winny być przedłożone przez Wykonawców wspólnie. Dodatkowo, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz załączyć pełnomocnictwo do oferty. Przy ocenie spełnienia warunków udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunków będą zsumowane ( rozpatrywane łącznie). Nie spełnienie powyższych wymagań spowoduje wykluczenie Wykonawcy. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt. IX podpunkt 2, 3, 5 - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) pkt. IX podpunkt 4 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy pzp. Dokumenty, o których mowa w pkt. 1 lit. a i c oraz pkt. 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa pkt. 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pwik-jaroslaw.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Jarosławiu Sp. z o.o., ul. Hetmana Jana Tarnowskiego 28, 37-500 Jarosław, Dział Techniczny. IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.02.2009 godzina 10:00, miejsce: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Jarosławiu Sp. z o.o., ul. Hetmana Jana Tarnowskiego 28, 37-500 Jarosław - Sekretariat, pokój 102.IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia będzie realizowany przy dofinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 4 Ochrona środowiska i zapobieganie zagrożeniom, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013.



L.dz.DTe/332/2009                                                         Jarosław, dnia 02 luty 2009r



WYJAŚNIENIA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
Dotyczy: Postępowania o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji
„Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław”.
 
Na podstawie art. 38 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004r (Dz.U.Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oraz postanowień działu X SIWZ dla przetargu jw., Przedsiębiorstwo Wodociągów Kanalizacji w Jarosławiu Sp. z o.o., informuje że w postępowaniu o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław” w dniu  30.01.2009r (data wpływu) wpłynęło od Wykonawcy zapytanie dotyczące treści SIWZ.

Pytanie:
W związku z trwającą procedurą przetargową dla w/w zadania, ze względu na skomplikowany charakter i duży zakres przedmiotu zamówienia, zwracamy się do Państwa z prośbą o przedłużenie terminu składania ofert o dwa tygodnie.

Odpowiedź:

W odpowiedzi na prośbę Wykonawcy, Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na przedłużenie terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław”. Termin składania ofert w przedmiotowym postępowaniu określony w ogłoszeniu zamieszczonym w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 19.01.2009r pod Nr 20401-2009 oraz w SIWZ dla tego postępowania na dzień 16.02.2009r godz. 10.00 pozostaje bez zmian i jest wiążący dla Wykonawców.
Ponadto Zamawiający wyjaśnia, że zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004r (Dz.U.Nr 19, poz. 177 z późn. zm.), dla zamówień o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8, a ta okoliczność występuje w naszym przypadku, Zamawiający wyznacza termin składania ofert, z uwzględnieniem czasu niezbędnego do przygotowania i złożenia oferty, z tym że w przypadku robót budowlanych nie może być krótszy niż 20 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
W tym postępowaniu Zamawiający wyznaczył 28 dniowy termin na złożenie ofert.






L.dz.DTe/379/2009                                                        Jarosław, dnia 05 luty 2009r
 
 
WYJAŚNIENIA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
Dotyczy: Postępowania o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji
„Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław”.
 
Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U.Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oraz postanowień działu X SIWZ dla przetargu jw., Przedsiębiorstwo Wodociągów Kanalizacji w Jarosławiu Sp. z o.o., informuje że w postępowaniu o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław” w dniu  03.02.2009r wpłynęło od Wykonawcy zapytanie dotyczące treści SIWZ.
Pytanie „a”:
SIWZ p.III.A. Opis przedmiotu zamówienia:
Prosimy o wyjaśnienie zapisu SIWZ dot. Dostawy instalacji membranowej w zakresie określonym w p.III.A.5. „Instrukcji dla Wykonawców”. Zamawiający pośrednio odwołuje się do załączonych projektów wskazując na zaproponowany system membranowy Pall jako wymagany w dostawie. Prosimy o wyjaśnienie niniejszego zapisu. – patrz też punkt e)
Odpowiedź na pytanie „a” + „e”:
Zamawiający dokonał na etapie projektowania wyboru systemu instalacji filtrów membranowych jako dodatkowego elementu technologii uzdatniana wody w Stacji Uzdatniania Wody. Wybrany system został pozytywnie zatwierdzony przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Rzeszowie stosownie do art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 7 czewca 2001r o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U. z 2006r Nr 123, poz. 858 z późn. zm.). Na taki też system została wydana decyzja o pozwoleniu na budowę przez Starostę Jarosławskiego. Również taki system uzdatniania został pozytywnie rozpatrzony w złożonym przez Zamawiającego wniosku o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. W przypadku zmiany systemu instalacji filtrów membranowych, Zamawiający zmuszony byłby do ponownego przeprowadzenia procedur uzgadniających projekt, zmiany pozwolenia na budowę i negocjacji warunków przyznanych już środków finansowych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 4  
„Ochrona środowiska i zapobieganie zagrożeniom”, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013. Takie procedury znacznie opóźniłyby realizację projektu, na co Zamawiający nie wyraża zgody. Ponadto wyjaśniamy, że według informacji posiadanych przez Zamawiającego istnieje co najmniej trzech producentów systemu opisanego w przedmiocie zamówienia. Należy również zauważyć, że przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, które obejmują dostawy niezbędne do ich wykonania. Tak więc to Wykonawca ma przeprowadzić stosowne rozeznanie odnośnie potencjalnych dostawców.
Pytanie „b”:
Prosimy o wyjaśnienie skąd duża rozbieżność w wymaganych referencjach zgodnie z p. VIII. 2) IDW
(str. 9). Zamawiający wymaga referencji w postaci budowy (rozbudowy lub modernizacji) stacji uzdatniania wody o wydajności min. 100 m3/d lub oczyszczalni o wydajności minimum 2000 m3/d. Obiekty takie z punktu inżynieryjnego lub finansowego są nieporównywalne w żaden sposób do przedmiotu przetargu.
- prosimy o wyjaśnienie dlaczego od wykonawcy żąda się referencji na instalację oczyszczania  ścieków, która w żaden sposób nie jest porównywalna do przedmiotu zamówienia.
- prosimy o wyjaśnienie dlaczego od wykonawcy żąda się referencji na instalację uzdatniania wody w dowolnej technologii a nie w technologii membranowej oraz o tak małej wydajności, podczas gdy przetarg dotyczy wydajności o rząd wielkości większej.
Odpowiedź:

Zamawiający stoi na stanowisku, że wystarczającym jest, aby Wykonawca przedmiotu zamówienia przedstawił referencje alternatywne zrealizowanych budów podanych w SIWZ pkt. VIII. 2.
Pytanie „c”:
VIII. 3) a. – Prosimy o wyjaśnienie wymogu żądania posiadania środków własnych lub kredytu w wysokości aż 50 % wartości zamówienia. Jesteśmy w stanie zrealizować zamówienie posiadając 25 % środków własnych (w formie gotówki) opierając się na dobrych relacjach z dostawcą systemu membranowego.
Odpowiedź:
Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykonawcy ma zapewnić wykonanie zamówienia a nie jedynie czynić prawdopodobnym, że zostanie ono wykonane. Zamawiający nie posiada i nie powinien posiadać informacji na temat wzajemnych relacji wykonawcy i dostawcy urządzeń potrzebnych do realizacji zamówienia.
Zamawiający podtrzymuje wymogi dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawców ubiegających się o realizację przedmiotu zamówienia.
Pytanie „d”:
Prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że zgodnie z dyrektywami UE oraz Polskim prawem, dopuszcza się również certyfikaty równoważne do certyfikatu PZH z innych krajów UE.
Odpowiedź:

W odpowiedzi na postawione pytanie Zamawiający odsyła Wykonawców do zapisów Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – opracowanie wielobranżowe – punkt 9 Przepisy związane str. 22 i 23 stanowiącego część składową dokumentacji.
Pytanie „e”:
Projekt wykonawczy – opis technologii membranowej. Prosimy o dopuszczenie technologii membranowych zgodnych z opisem projektowym (tzn. również membrany kapilarnych, o filtracji od wewnątrz do zewnątrz). Opis systemu filtracji i parametry filtracji pozostają bez zmian. Z naszej informacji wynika iż system zaproponowany przez Zamawiającego tj. (membrany kapilarne, o filtracji od zewnątrz do wewnątrz) posiadają tylko dwie firmy na świecie tj. firma Pall oraz koreańska firma na membrany której wyłączność do sprzedaży w Europie ma Pall – z tego wynika iż jest jeden dostawca. Prosimy o odpowiedź czy zamawiający przeprowadził rozeznanie czy w tej technologii możliwe jest uzyskanie ofert od dwóch dostawców membran.
Odpowiedź:

Odpowiedź na pytanie z punktu „e” udzielono łącznie z pytaniem z punktu „a”.
Pytanie „f”:
Z uwagi na możliwe zagrożenia w przypadku odłączenia filtracji wstępnej lub/i koagulacji, w przypadkach opisanych przez Zamawiającego, uważamy za celowe zastosowanie większej niż opisana przez Zamawiającego powierzchni membranowej. Proponujemy, że w ramach dostawy dostarczymy moduły membranowe 80 m2 zamiast 50 m2 powierzchni filtracji co znacząco wpłynie na bezpieczeństwo pracy układu (większa elastyczność). Wymogi energetyczne pozostają bez zmian w stosunku do projektu. Prosimy o potwierdzenie i o dopuszczenie instalacji z membranami o większej powierzchni filtracji co sprawi że będzie większe bezpieczeństwo w ilości i jakości wody.
Odpowiedź:

Zamawiający podtrzymuje parametry filtrów membranowych podanych w załączonej do ogłoszenia o przetargu dokumentacji projektowej.
Pytanie „g”:
Sposób przygotowania oferty i kosztorys ofertowy – Zamawiający żąda dostarczenia wraz z ofertą kosztorysu metodą kalkulacji szczegółowej a w udostępnionych do przetargu dokumentach jest tylko przedmiar robót scalony. Proszę o odpowiedź czy udostępniony scalony przedmiar robót obejmuje wszystkie elementy jakie powinny być ujęte w szczegółowym kosztorysie ofertowym.
Odpowiedź:

Zamawiający w sposób wystarczający opisał w SIWZ sposób przygotowania oferty, w tym kosztorysu ofertowego i żąda przedłożenia kosztorysu opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej. W dokumencie zestawienia kosztów wykonania przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2 do SIWZ) Wykonawca winien podać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, łącznie z wypełnieniem punktu 31 tego zestawienia wg własnej kalkulacji, jeżeli uzna że należy doliczyć inne koszty nie ujęte wg niego w przedmiarze robót. Ponadto wyjaśniamy, że wskazanym jest, aby Wykonawca przed złożeniem oferty zapoznał się z istniejącym układem technologicznym na miejscu montażu filtrów (to zalecenie jest ujęte w SIWZ).
Pytanie „h”:
W związku z powyższymi pytaniami/uwagami wnosimy o przedłużenie o 14 dni terminu składania ofert (tj. do dnia 2 marca 2009r.).
Odpowiedź:

W związku z powyższymi wyjaśnieniami, Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na przedłużenie  o 14 dni terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław”. Termin składania ofert w przedmiotowym postępowaniu określony w ogłoszeniu zamieszczonym w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 19.01.2009r pod Nr 20401-2009 oraz w SIWZ dla tego postępowania na dzień 16.02.2009r godz. 10.00 pozostaje bez zmian i jest wiążący dla Wykonawców.


L.dz.DTe/385/2009                                                        Jarosław, dnia 06 luty 2009r
 
 
MODYFIKACJA I WYJAŚNIENIA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
Dotyczy: Postępowania o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji
„Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław”.
 
 
Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r  Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U.Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oraz postanowień działu X SIWZ dla przetargu jw., Przedsiębiorstwo Wodociągów Kanalizacji w Jarosławiu Sp. z o.o., informuje że w postępowaniu o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław” w dniu  05.02.2009r wpłynęło od Wykonawcy zapytanie dotyczące treści SIWZ.
 
Pytanie :
W związku z w/w przetargiem zwracamy uwagę na brak w dokumentacji zamieszczonej na Waszej stronie internetowej rysunków P-001-00 do P-005-00, wymienionych w spisie dokumentacji na str. 53 SIWZ.
Wnioskujemy o przesłanie tych rysunków lub ich zamieszczenie na Waszej stronie internetowej.
 
Odpowiedź :
Zamawiający informuje, że na naszej stronie internetowej w Części VII Opis Przedmiotu Zamówienia – dokumentacja techniczna – Projekt wykonawczy, omyłkowo w pliku „Część rysunkowa instalacyjna” zamieszczono rysunki z pliku „Opis techniczny i specyfikacja materiałowa i instalacyjna” tj. PP-001-00- opis, PP-002-00 – wykaz materiałów, Specyfikacja materiałowa zamiast następujących rysunków :
P-001-00, P-002-00, P-003-00, P-004-00, P-005-00.Przedmiotowe rysunki są wymienione  na str. 53 SIWZ w pozycji Projekt wykonawczy- Branża instalacyjna – Część rysunkowa.
W związku z powyższym Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej www.pwik-jaroslaw.pl, brakujące rysunki jako załączniki niniejszego pisma. Stanowią one integralną część SIWZ.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że podtrzymuje termin składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław” określony w ogłoszeniu zamieszczonym w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 19.01.2009r pod Nr 20401-2009 oraz w SIWZ dla tego postępowania na dzień 16.02.2009r godz. 10.00 i jest on wiążący dla Wykonawców.


L.dz.DTe/397/2009                                                      Jarosław, dnia 06 luty 2009r
 
 
MODYFIKACJA I WYJAŚNIENIA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
Dotyczy: Postępowania o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji
„Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław”.
 
Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r  Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U.Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oraz postanowień działu X SIWZ dla przetargu jw., Przedsiębiorstwo Wodociągów Kanalizacji w Jarosławiu Sp. z o.o., informuje że w postępowaniu o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław” w dniu  04.02.2009r wpłynęło od Wykonawcy zapytanie dotyczące treści SIWZ.
 
W nawiązaniu do ogłoszenia o przetargu prosimy o uzupełnienie braków w dokumentacji wg punktów jak poniżej.
Pytanie nr 1:
W przedmiarze nie uwzględniono montażu rur z stali OH18N9 a wyłącznie wykonanie połączeń spawanych – prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odpowiedź na pytanie nr 1:
W przedmiarze w pozycjach dotyczących wykonywania połączeń spawanych zawarte są również nakłady na montaż rur ze stali OH18N9
np. poz. 72 Spawanie rurociągów DN 350/4,0 mm, mat 1.4301 (OH18N9),
Monterzy instalacji technologicznych gr. II  - 1,30 r-g
Spawacze gr. II  - 2,25 r-g
 Pytanie nr 2:
W przedmiarze nie uwzględniono montażu kształtek z stali OH18N9 : kolana 90o DN 350, 300, 50,25 kolano 45o DN 350 – prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Montaż kształtek ze stali OH18N9 uwzględniono w pozycjach:
poz. 72 Spawanie rurociągów DN 350/4, 0 mm, mat 1.4301 (OH18N9) - Kolano 90 DN 350
poz. 44 Spawanie rurociągów DN 300/4, 0 mm, mat 1.4301 (OH18N9) - Kolano 90 DN 300 
poz. 81 Spawanie rurociągów DN 50/3,0, mat 1.4301 (OH18N9) - Kolano 90 DN 50
poz. 60,82,88 Spawanie rurociągów DN 25/2,6, mat 1.4301 (OH18N9) - Kolano 90 DN 25
Pytanie nr 3:
W przedmiarach nie uwzględniono wykonania połączeń kołnierzowych na rurociągach technologicznych – prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odpowiedź na pytanie nr 3:
W pozycjach dotyczących montażu przepustnic między kołnierzowych i kompensatorów uwzględniono nakłady na skręcenie przepustnic z kołnierzami natomiast nie uwzględniono wykonania połączeń kołnierzowych, wobec powyższego należy uzupełnić przedmiar o dodatkowe pozycje:
Należy przyjąć dodatkowe pozycje dla wykonania połączeń przepustnic kołnierzowych:
•                     poz. 48a KNR 2-18W 0116/08 Spawanie do rur stalowych kołnierzy, o średnicy nominalnej i grubości ścianek 406,4mm/10,0mm – 2 szt
•                     poz. 49a KNR 2-18W 0116/07 Spawanie do rur stalowych kołnierzy, o średnicy nominalnej i grubości ścianek 323,9mm/8,8mm – 8 szt
•                     poz. 55a KNR 2-18W 0116/08 Spawanie do rur stalowych kołnierzy, o średnicy nominalnej i grubości ścianek 406,4mm/10,0mm – 2 szt –
•                     poz. 69a KNR 2-18W 0116/06 Spawanie do rur stalowych kołnierzy, o średnicy nominalnej i grubości ścianek 273,0mm/8,8mm – 4 szt
•                     poz. 70a KNR 2-18W 0116/05 Spawanie do rur stalowych kołnierzy, o średnicy nominalnej i grubości ścianek 219,1mm/8,8mm – 8 szt
•                     poz. 74a KNR 2-18W 0116/08 Spawanie do rur stalowych kołnierzy, o średnicy nominalnej i grubości ścianek 406,4mm/10,0mm – 2 szt
•                     poz. 77a KNR 2-18W 0116/06 Spawanie do rur stalowych kołnierzy, o średnicy nominalnej i grubości ścianek 273,0mm/8,8mm – 2 szt
Pytanie nr 4:
Poz. 61-67, 74 i 83 wg opisów określają wspawanie trójnika prostego spawanego- wpalenie rura do rury natomiast wg załączonej podstawy (KNR 7-09 2119) w pozycjach uwzględniono montaż gotowych kształtek na wspornikach bez wykonania cięcia i spawania. Prosimy o zmianę podstawy wyceny.
Odpowiedź na pytanie nr 4:
w poz. nr 61-67, 74 i 83 należy zmienić podstawy KNR 7-09 2119 na „kalkulacja indywidualna”
Pytanie nr 5:
W przedmiarach nie uwzględniono montażu konstrukcji wsporczej pod rurociągi – prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odpowiedź na pytanie nr 5:
Nie przewiduje się dodatkowych konstrukcji wsporczych oprócz wyspecyfikowanych w załącznikach materiałowych.
 
Ponadto Zamawiający wyjaśnia, jeżeli Wykonawcy uznają, że należy doliczyć inne koszty nie ujęte wg nich w przedmiarze robót, to powinni je wprowadzić do dokumentu zestawienia kosztów wykonania przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2 do SIWZ) punkt 31 tego zestawienia wg własnej kalkulacji.
Wprowadzone przez Zamawiającego uzupełnienia i wyjaśnienia do przedmiarów robót są wiążące dla Wykonawców.

 
Z uwagi na fakt, że wyjaśnienia i wprowadzone do SIWZ uzupełnienia są niewielkie i nie mają znaczącego wpływu na przygotowanie ofert, Zamawiający informuje, że podtrzymuje termin składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław” określony w ogłoszeniu zamieszczonym w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 19.01.2009r pod Nr 20401-2009 oraz w SIWZ dla tego postępowania na dzień 16.02.2009r godz. 10.00 i jest wiążący dla Wykonawców.
 

L.dz.DTe/446/2009                                                        Jarosław, dnia 10 luty 2009r
 
 
 WYJAŚNIENIA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
Dotyczy: Postępowania o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji
„Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław”.
 
 
Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r  Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U.Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oraz postanowień działu X SIWZ dla przetargu jw., Przedsiębiorstwo Wodociągów Kanalizacji w Jarosławiu Sp. z o.o., informuje że w postępowaniu o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław” w dniu  06.02.2009r wpłynęło od Wykonawcy zapytanie dotyczące treści SIWZ.
 
Pytanie nr 1:
Zgodnie z przedmiarem robót załączonym do SIWZ, w rozdziale 3.2.10 poz. 91 Zamawiający żąda wykonania badania radiograficznego obwodowych, doczołowych złączy spawanych. W związku z powyższym prosimy o odpowiedź na następujące pytania:
A)    Według jakiej normy będzie oceniana klasa jakości zdjęcia spawu (klasa A,B czy inna)?.
B)     według jakiej normy będzie oceniana spoina? Jaką klasę jakości musi spełniać (B,C,D)?.

Odpowiedź na pytanie nr 1 A:
Radiograficzne badanie spoin i ocena badania winna być zgodna z warunkami Urzędu Dozoru Technicznego WUDT/UC/2003.
Odpowiedź na pytanie nr 1B:
Ocena jakości spoin winna być przeprowadzona wg PN EN 25817(1997). Poziom akceptacji złączy spawanych wg PN EN 12517. Wymagana klasa jakości "B" wg PN EN 25817 odpowiada poziomowi akceptacji „1” wg PN EN 12517.
Pytanie nr 2:
Prosimy o informację czy Zamawiający dopuszcza sumowanie środków własnych i potwierdzenia zdolności kredytowej wykonawcy.
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Tak. W celu potwierdzenia sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający dopuszcza sumowanie środków obrotowych i zdolności kredytowej. Informację o sytuacji finansowej należy złożyć na Zał. Nr 7 do SIWZ. Zwracamy w tym przypadku uwagę na konieczność dołączenia stosownych zaświadczeń wystawionych przez Bank, w którym Wykonawca posiada środki własne jak i przez Bank, który będzie udzielał Wykonawcy kredytu na realizację przedmiotu zamówienia, nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
 
Powyższe wyjaśnienia są wiążące dla Wykonawców.
 
Z uwagi na fakt, że wyjaśnienia nie mają znaczącego wpływu na przygotowanie ofert, Zamawiający informuje, że podtrzymuje termin składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław” określony w ogłoszeniu zamieszczonym w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 19.01.2009r pod Nr 20401-2009 oraz w SIWZ dla tego postępowania na dzień 16.02.2009r godz. 10.00 i jest on wiążący dla Wykonawców.
 


L.dz.DTe/ 454  /2009                                                      Jarosław, dnia 10 luty 2009r
 
 
MODYFIKACJA I WYJAŚNIENIA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
Dotyczy: Postępowania o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji
„Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław”.
 
 
Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r  Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U.Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oraz postanowień działu X SIWZ dla przetargu jw., Przedsiębiorstwo Wodociągów Kanalizacji w Jarosławiu Sp. z o.o., informuje że w postępowaniu o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław” w dniu  09.02.2009r wpłynęło od Wykonawcy zapytanie dotyczące treści SIWZ.
Pytanie nr 1:
Dotyczy Gwarancji na wykonane roboty oraz wbudowane urządzenia - § 18 wzoru Umowy : „Strony postanawiają, że okres gwarancji i rękojmi na przedmiot umowy wynosi 36 miesięcy od daty odbioru końcowego (….) i jest zgodny z okresami deklarowanymi przez Wykonawcę w złożonej ofercie” oraz pkt. 7 Formularza ofertowego.
Zwracamy się z prośbą o skrócenie okresu gwarancji i rękojmi dla dostaw urządzeń wg gwarancji producentów lecz nie krócej niż do 12 miesięcy ze względu na dodatkowy koszt przedłużonego okresu gwarancji, który powoduje podrożenie kosztów realizacji całej inwestycji.
Odpowiedź na pytanie nr 1 :
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację umowy w tym zakresie.
Pytanie nr 2:
Dotyczy zakresu przetargu – W przedmiarze robót nie uwzględniono materiału, tj. rur ze stali OH18 N9, a jedynie wykonanie połączeń rurociągów. np. poz.72 zawiera tylko robociznę i sprzęt nie ma w niej ujętego nakładu rury stalowej. Prosimy o uzupełnienie przedmiarów o pozycje, w których należy dokonać kalkulacji jak również o określenie podstawy nakładów oraz ilości ww. rur.
Odpowiedź na pytanie nr 2:
W pozycjach dotyczących spawania rurociągów ujęto materiały wyspecyfikowane w zestawieniu materiałów.
W celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości dotyczących przedmiaru robót, Zamawiający, do niniejszych wyjaśnień jako uzupełnienie dołącza kosztorys „ślepy” z uwzględnieniem nakładów R, M, S celem wykorzystania przy opracowywaniu oferty. Zostanie on zamieszczony jako plik pdf stanowiący załącznik do niniejszego pisma na naszej stronie internetowej – www.pwik-jaroslaw.pl
Pytanie nr 3:
Dotyczy zakresu przetargu – Zestawienie materiałów montażowych zawarte w projekcie wykonawczym zawiera materiały nie ujęte w przedmiarach np. rury przewodowe, prosimy o określenie dokładnego zakresu ww przetargu.
Odpowiedź na pytanie nr 3:
W przedmiarach zawarte są wszystkie materiały wyspecyfikowane w zestawieniach materiałowych.
W celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości dotyczących przedmiaru robót, Zamawiający, do niniejszych wyjaśnień jako uzupełnienie dołącza kosztorys „ślepy” z uwzględnieniem nakładów R, M, S celem wykorzystania przy opracowywaniu oferty. Zostanie on zamieszczony jako plik pdf stanowiący załącznik do niniejszego pisma na naszej stronie internetowej – www.pwik-jaroslaw.pl
Pytanie nr 4:
Dot. § 1 ust. 6
Prosimy o dopasowanie treści do § 3 – możliwość zatrudniania podwykonawców.
Odpowiedź na pytanie nr 4:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację umowy.
Pytanie nr 5:
Dot. § 2
Zgodnie z nowelizacją PZP prosimy o uzupełnienie umowy o następujące warunki zmiany terminu zakończenia robót.
„Termin zakończenia robót może ulec zmianie w przypadku:
- wystąpienia okoliczności których nie można było przewidzieć, którym nie można było zapobiec w dniu zawarcia umowy,
- w przypadku wystąpienia odmiennych od zakładanych warunków geologicznych, terenowych,
- w przypadku wystąpienia konieczności usunięcia błędów, bądź wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
- w przypadku opóźnień w wypełnianiu zobowiązań umownych przez Zamawiającego,
- w przypadku realizacji robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych wynikających ze zmiany przepisów prawa,
- w przypadku wstrzymania robót przez Zamawiającego,
- w przypadku zmian będących następstwem działania organów administracyjnych,
- wystąpienia robót dodatkowych uniemożliwiających zakończenie robót w przyjętym terminie.”
Odpowiedź na pytanie nr 5:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację umowy.
Pytanie nr 6:
Dot. § 2 ust. 2
Prosimy o wyjaśnienie, czy do zakresu obowiązków Wykonawcy należy uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie.
Odpowiedź na pytanie nr 6:
Nie. Zgodnie z zapisami prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę wymagane jest zawiadomienie właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy co najmniej 21 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania. Sprawę tę załatwi Zamawiający we własnym zakresie.
Pytanie nr 7:
Dot. § 12 ust. 1
Prosimy o wyjaśnienie – w świetle § 1 ust. 7 umowy, czy faktury częściowe wystawiane będą w okresach kwartalnych, czy w okresach miesięcznych oraz w jaki sposób liczone będą kwartały (wg kalendarza, czy od daty podpisania umowy).
Odpowiedź na pytanie nr 7:
Rozliczenie za wykonane roboty odbywać się będzie w okresach miesięcznych - zgodnie z zapisami § 12 załącznika do SIWZ – Wzór umowy.
Pytanie nr 8:
Dot. § 4
Prosimy o uzupełnienie umowy o pkt.:
Terminowo odbierać roboty i dokonywać płatności faktur,
- współdziałać, współpracować z Wykonawcą w celu należytej realizacji umowy.
Odpowiedź na pytanie nr 8:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację umowy.
Pytanie nr 9:
Dot. § 7 ust. 4
Prosimy o uzupełnienie treści o zapis:
„Jeśli okaże się że roboty, ilości są zgodne z dokumentacją całość kosztów poniesie Zamawiający”.
Odpowiedź na pytanie nr 9:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację umowy.
Pytanie nr 10:
Dot. § 12 ust. 5
Prosimy o określenie zasad udzielenia zaliczki: termin udzielania zaliczki, zasady zwrotu-spłaty zaliczki, sposób zabezpieczenia spłaty zaliczki oraz kto poniesie koszty ewentualnego zabezpieczenia (np. gwarancji) spłaty zaliczki.
Odpowiedź na pytanie nr 10:
Zamawiający modyfikuje § 12 ust. 5 załącznika do SIWZ – wzór umowy w ten sposób, że otrzymuje on nowe brzmienie:
„5. Zamawiający na wniosek Wykonawcy udzieli mu zaliczki z przeznaczeniem na zakup urządzeń przewidzianych do montażu w ramach niniejszej umowy, tj. filtrów membranowych, w wysokości do 15 % filtrów membranowych określonej w ofercie Wykonawcy. Zaliczka zostanie wypłacona po złożeniu przez Wykonawcę pisemnego wniosku, lecz nie wcześniej niż w terminie 31 maja 2009r, wraz z gwarancją bankową zabezpieczającą zwrot zaliczki w przypadku nie wykonania niniejszej umowy. Zaliczka zostanie rozliczona poprzez zaliczenie jej na poczet wynagrodzenia należnego Wykonawcy w oparciu o faktury wystawione przez Wykonawcę po dokonaniu montażu urządzeń na zakup których została udzielona”.
Pytanie nr 11:
Dot. § 14
Prosimy o uzupełnienie umowy o zapis:
3. Dokonać odbioru częściowego robót w terminie do 3 dni od daty zgłoszenia robót do odbioru.
Odpowiedź na pytanie nr 11:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację umowy.
Pytanie nr 12:
Dot. § 16 ust.1 pkt. 2
Prosimy o uzupełnienie umowy o zapis:
d. za zwłokę w odbiorze robót w wysokości 0,1 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki
Odpowiedź na pytanie nr 12:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację umowy.
Pytanie nr 13:
Dot. § 19 ust. 4
Prosimy o uzupełnienie umowy o pkt. 5 o treści:
Zamawiający jest zobowiązany do zapłaty za wykonane roboty, roboty przerwane i roboty zabezpieczające wykonane przez Wykonawcę do dnia odstąpienia od umowy.
Odpowiedź na pytanie nr 13:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację umowy.
Pytanie nr 14:
Dot. § 19 ust. 2 pkt. 1)
Prosimy o zmianę zapisu „ w terminie trzech miesięcy” na „w terminie jednego miesiąca”.
Odpowiedź na pytanie nr 14:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację umowy.
Pytanie nr 15:
Dot. § 22
Prosimy o uzupełnienie umowy w tym punkcie o zapis:
„Zgody Zamawiającego nie wymaga przelew wierzytelności na rzecz banków w którym Wykonawca prowadzi konta.”
Odpowiedź na pytanie nr 15:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację umowy.
 
Powyższe wyjaśnienia są wiążące dla Wykonawców.
 
Z uwagi na fakt, że wyjaśnienia nie mają znaczącego wpływu na przygotowanie ofert, Zamawiający informuje, że podtrzymuje termin składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław” określony w ogłoszeniu zamieszczonym w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 19.01.2009r pod Nr 20401-2009 oraz w SIWZ dla tego postępowania na dzień 16.02.2009r godz. 10.00 i jest on wiążący dla Wykonawców.

 
 
L.dz.DTe/463/2009                                                                             Jarosław, dnia 11 luty 2009r.
 
 
 
 WYJAŚNIENIA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
Dotyczy: Postępowania o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji
„Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław”.
 
Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r  Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U.Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) oraz postanowień działu X SIWZ dla przetargu jw., Przedsiębiorstwo Wodociągów Kanalizacji w Jarosławiu Sp. z o.o., informuje że w postępowaniu o wartości nie przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5 150 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław” w dniu  10.02.2009r wpłynęło od Wykonawcy zapytanie dotyczące treści SIWZ.
 
Pytanie:
 
Czy istnieje możliwość wykonania instalacji ZUW z użyciem rur kwasoodpornych OH18N9 z zachowaniem wytrzymałości ciśnieniowej narzuconej projektowo, tj. PN 10, jednakże przy obniżeniu grubości ścianek z 4 do 3 mm.
 
Uzasadnienie techniczne :
 
Wytrzymałość obliczona ze wzoru : P=[20xSxvxt]/OD, gdzie:
 
P- ciśnienie wewnętrzne w barach
T – minimalna dopuszczalna grubość ścianki rury
S – Rp/1,5 Mpa – Rp przyjęto 215 dla 200C
V – współczynnik złącza spawanego = 1,0
OD – średnica zewnętrzna
 
Wyniki obliczeń dla proponowanych rur, podane w barach:
 
od mm
grubość
temp.20C
temp.100C
temp.150C
temp.200C
temp.250C
temp.300C
temp.350C
temp.400C
33,7
2,6
199
167
160
145
134
127
121
115
60,3
2,9
124
104
97
88
81
77
73
70
168,3
3
46
39
35
32
29
28
26
25
219,1
3
35
30
27
24
22
21
20
19
273,0
3
28
24
21
19
18
17
16
15
306,0
3
25
21
19
17
16
15
14
14
355,6
3
22
18
16
15
14
13
12
12

Odpowiedź:
 
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę rur. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacja projektową.
 
Powyższe wyjaśnienie jest wiążące dla Wykonawców.
 
Z uwagi na fakt, że wyjaśnienie nie ma znaczącego wpływu na przygotowanie ofert, Zamawiający informuje, że podtrzymuje termin składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia na realizację inwestycji „Uzdatnianie i higienizacja wody w technologii membranowej ZUW Jarosław” określony w ogłoszeniu zamieszczonym w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 19.01.2009r pod Nr 20401-2009 oraz w SIWZ dla tego postępowania na dzień 16.02.2009r godz. 10.00 i jest on wiążący dla Wykonawców.
 

metryczka


Opublikował: Monika Fludzińska (19 stycznia 2009, 14:20:27)

Ostatnia zmiana: Tomasz Wojtaszek (26 lutego 2009, 07:18:43)
Zmieniono: Tomasz W

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2498